Skuteczna reklama – technologie nie zastąpią dobrego pomysłu

W ostatnich latach, jeżeli chodzi o technologie, można wyodrębnić dwa procesy. Pierwszy to rozwój samej technologii. Drugi proces wynikający nie jako tego pierwszego, to upowszechnianie się dostępu do technologii.

Przykładowo bardzo dużo osób może pozwolić sobie teraz na wyprodukowanie profesjonalnego film. Sprzęt niezbędny do wykonania takiej produkcji jest już w zakresie możliwości finansowych przeciętnie zarabiającej osoby. Jednak to, że tysiące, dziesiątki tysięcy może miliony osób może sobie pozwolić na sprzęt do produkcji filmów, nie oznacza to, że tyle osób ma talent do wyprodukowania filmu o odpowiedniej jakości artystycznej. Powszechność technologii nie oznacza powszechności występowania talentu.

Jest jeszcze jeden aspekt tej sytuacji. Kiedyś wyprodukowanie filmu czy płyty było – ze względu na mniejsza dostępność do potrzebnych technologii, czymś wyjątkowym. Wydanie płyty było wydarzeniem. Było to całe środowisko technologiczno-logistyczne: wyprodukowanie muzyki w drogim studio, stworzenie okładki, która była właściwie częścią wydawnictwa, następnie tłoczenie, drukowanie, składanie, transport do punktów sprzedaży. Pociągało to za sobą podejście z pietyzmem do takich produkcji. Obecnie czasem nawet można zobaczyć, jak ktoś tworzy gotowy produkt muzyczny na żywo, wciągu kilku minut i już jest nowy utwór w sieci.

To samo dotyczy sfery reklamy. Istnieje bardzo dużo możliwości tworzenia i prezentowania kreacji reklamowych. Jednak tworzenie skutecznej reklamy to sztuka i rozpowszechnienie technologii nie sprawiło że jest więcej ludzi utalentowanych jeżeli chodzi o tworzenie takiej reklamy.