3 sposoby na promocję firmy w Internecie
Internet to teraz podstawowe medium. Generalnie sieć jest ogólnodostępna a dostęp jest tani. Internet jest rewelacyjnym obszarem do promowania firmy i jak najbardziej firmy z niewielkim budżetem. Wynika to ze wspomnianej powszechności dostępu, ale także z mechanizmów profilujących internautów – co daje możliwości optymalizacji kosztów względem efektywności działań promocyjnych.
Poniżej przedstawiamy 3 sposoby na promocję firmy w Internecie
- Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce Google. Samo stworzenie strony internetowej nie wystarczy. Największym źródłem ruchu w Internecie jest wyszukiwarka Google. I jest to ruch bardzo wartościowy, ponieważ internauci wchodzą na strony, o tematyce która ich interesuje. To daje dużą szansę, że na stronę sklepu z wiadrami wchodzi osoba planująca zakup wiadra – co oznacza zysk. Pozycjonowanie powinno tak naprawdę rozpocząć się już na etapie tworzenia treści strony i projektowania jej. Następnie wykonuje się tak zwany link building – czyli zdobywanie linków zwrotnych prowadzących do twojej strony firmowej.
- Prowadzenie kampanii reklamowych w systemie reklamy kontekstowej wyszukiwarki Google. Znowu mówimy o tej najpopularniejszej wyszukiwarce. System reklamy kontekstowej pozwala na emisję reklam na stronach tematycznie powiązanych z twoją ofertą. W odróżnieniu od pozycjonowania dzięki reklamie kontekstowej twoja kreacja reklamowa jest emitowana od razu po uruchomieniu kampanii. W przypadku pozycjonowania na efekty dostania się na pierwsza stronę wyników wyszukiwań pod kątem ustalonej frazy może zająć nawet kilka miesięcy.
- Uczestnictwo w dyskusjach na forach internetowych. Powinny to być fora bezpośrednio lub pośrednio związane z branżą. Warto zdobyć status eksperta a nie agresywnego marketingowca.